SAP Enterprise Support: świadomy wybór

Co jest ważne przy wyborze partnera do maintenance SAP?


SAP Enterprise Support: świadomy wybór

Systemy SAP są cały czas unowocześniane, uaktualniane i korygowane. Zmieniają się w rytm zmian w otoczeniu biznesowym i prawnym. W pełni efektywne wykorzystanie rozwiązań dostarczanych przez producenta systemu gwarantuje jedynie kontrakt SAP Enterprise Support. Fachową, proaktywną obsługę takiej umowy serwisowej zapewnia 7milowy z Grupy BCC.

Przed podpisaniem kontraktu SAP Enterprise Support (popularnie zwanego maintenance SAP), zapewniającego wsparcie producenta systemu i dostęp do najnowszych wersji rozwiązań SAP, należy rozważyć wiele aspektów wiążących się z zawarciem umowy z zewnętrznym partnerem. Najważniejsze z nich to oczywiście kwestie finansowe, gwarancja bezpieczeństwa danych, zapewnienia stabilnej pracy systemów, a także kompetencje pracowników zewnętrznej firmy czy wreszcie zyskanie nowej jakości pracy z systemem.

Współpraca z 7milowym, dedykowanym partnerem SAP w zakresie usług maintenance SAP, daje gwarancję najwyższej jakości w realizacji usług wsparcia SAP. Od 2011 roku spółka posiada certyfikat „SAP Partner Center of Expertise”, który jest cyklicznie odnawiany, po wnikliwym audycie specjalistów z SAP AG.

Poznaj SAP Enterprise Support

SAP Enterprise Support to obsługa zgłoszeń dotyczących problemów ze standardem narzędzi SAP. Zakres usług objętych serwisem producenta SAP jest bardzo szeroki.

Po pierwsze klient ma zapewniony stały dostęp do procesów innowacyjnych i optymalizacyjnych. Tu warto wymienić narzędzia i procedury dotyczące upgrade’ów (pakiety EHP), pakiety korekcyjne (noty) dostosowujące funkcjonalności do zmieniających się wymagań prawnych (szczególnie w finansach i HR) oraz zmniejszające nakłady na wdrożenie pojedynczych poprawek, pakiety instalacyjne.

Po drugie firma posiada stały dostęp do SAP Service Marketplace – bazy wiedzy SAP, która jest bogatym źródłem not dokumentujących pytania i zgłoszenia klientów, wraz z zalecanymi rozwiązaniami. Struktura SAP Global Support zawiera narzędzie do instalowania korekt i optymalizacji komponentów SAP.

Wreszcie po trzecie kontrakt maintenance gwarantuje pomoc techniczną dla procesów o kluczowym znaczeniu dla działalności przedsiębiorstwa. Klient ma zapewniony dostęp do proaktywnych sesji Technical Quality Checks (TQC), dzięki którym można polepszyć działanie systemu, m.in. poprzez redukcję bazy danych nawet o około 20–40% czy zwiększenie wydajności systemu dzięki wyeliminowaniu długich czasów odpowiedzi dla bazy danych.

To najważniejsze cechy usługi SAP Enterprise Suport. Drugim filarem zadowolenia z maintenance SAP są warunki świadczenia usług u zewnętrznego partnera, w tym m.in. zasady eskalacji i obsługi zgłoszeń.

Maintenance – czy warto za to płacić?

Roczna opłata licencyjna dla producenta to znaczna pozycja w budżetach firm korzystających z systemów SAP. Naturalnie jest więc pytanie, czy rzeczywiście ponoszenie tych kosztów jest konieczne. Doświadczenia firm, które na pewnym etapie zrezygnowały z usług maintenance (np. z przyczyn ekonomicznych), wskazuje, że trudno jest prowadzić efektywny biznes bez wsparcia aktualnego, zgodnego z najnowszym stanem prawnym systemu ERP. Brak możliwości wgrania poprawek i uaktualnień, konieczność kupowania usług dedykowanych, które będą korygowały system w wybranych obszarach, brak możliwości wykonania upgrade’u… Oszczędności zwykle okazują się pozorne, a możliwość efektywnego realizowania procesów biznesowych – ograniczona.

Mając w perspektywie rozwój firmy, należy przewidywać, że obecne narzędzia pracy będą wymagały modernizacji a w przypadku systemu SAP jest to możliwe jedynie z aktualną umową SAP Enterprise Support.

Okno transferowe do końca września

Banałem jest stwierdzenie, że firmy zawsze szukają oszczędności. Jeśli kilka firm zewnętrznych oferuje tę samą usługę po różnych cenach – oczywistą reakcją strażników firmowych budżetów jest dążenie do wyboru najtańszej oferty. Z pozoru tak właśnie jest z maintenance SAP. Jednak warto przyjrzeć się bliżej takim ofertom i porównać zaszyty w nich standard obsługi klienta, gwarantowane warunki, kompetencje itp.

Firmy, które zdecydują się na zmianę dostawcy usług SAP Enterprise Support lub chcą rozpocząć korzystanie ze wsparcia serwisowego producenta, powinny pamiętać, że takie umowy są zawierane z początkiem roku kalendarzowego. Dodatkowo zmiana partnera wymaga zachowania 90-dniowego okresu wypowiedzenia, a więc najpóźniej można to zrobić do końca września. Kwartał to wystarczający czas na szczegółowe opracowanie kontraktu, tak by od 1 stycznia móc korzystać ze wsparcia producenta systemu realizowanego przez profesjonalnego i doświadczonego partnera – spółkę 7milowy z Grupy BCC.
 


powrót do listy poradników