Opis funkcjonalny SAP Business One

Dzięki integracji wszystkich kluczowych procesów biznesowych, SAP Business One wspiera sprzedaż, obsługę klienta, zakupy, obsługę magazynu, codzienne procesy, finanse i zarządzanie danymi pracowników. Z uwagi na to, że informacje zgromadzone są w jednym systemie, są one stale dostępne w całej organizacji. Wyeliminowane zostaje dwukrotne wprowadzanie danych, zmniejsza się ilość popełnianych błędów, zostają też zredukowane koszty.

Kluczowe obszary biznesowe wspierane przez SAP Business One:

Finanse i księgowość

SAP Business One pomaga zarządzać Księgą Główną, zapisami księgowymi, budżetem oraz należnościami i zobowiązaniami. Umożliwia przeprowadzenie wszelkiego rodzaju transakcji bankowych, w tym przetwarzanie płatności dokonywanych czekami, gotówką, kartami kredytowymi, przelewem, wekslami. Można dokonać uzgodnień rożnych kont oraz utworzyć raporty zysków i strat, przepływu środków pieniężnych, bilansu i wiekowania należności. Ewidencja księgowań na kontach i aktualizacja sald kont odbywa się automatycznie w momencie obsługi istotnych zdarzeń biznesowych.

Zakupy i działalność biznesowa

Wszystkie przedsiębiorstwa małej wielkości potrzebują usystematyzowanego podejścia do zarządzania procesem zakupu, począwszy od wyboru oferty i utworzenia zamówienia, a skończywszy na uregulowaniu należności dostawcom.
SAP Business One zarządza całym cyklem:

  • wyborem ofert zakupu
  • zamówieniami zakupu i dostawy
  • przyjęciami materiałów i zwrotów
  • fakturami, korektami i rozrachunkami z dostawcami
  • drzewem sprzedaży
  • zleceniami produkcyjnymi
  • prognozami i planowaniem potrzeb materiałowych

Ponadto, umożliwia planowanie zapotrzebowań materiałowych, obsługuje specyfikacje materiałowe i automatycznie uzupełnia zapasy. Dzięki integracji z Crystal Reports możliwe jest wykonanie analizy wydajności dostawców, na podstawie której można dokonać zmiany strategii. zaopatrzenia.

Zapasy i dystrybucja

SAP Business One ułatwia zarządzanie zapasami oraz codzienną obsługę, łącznie z pobraniem towaru, pakowaniem, dostawą i fakturowaniem. Szacowanie zapasów można wykonać rożnymi metodami, takimi jak rachunek kosztów planowych, średnia ważona oraz FIFO.

Można monitorować poziom zapasów oraz śledzić przesunięcia magazynowe w czasie rzeczywistym i w rożnych magazynach. Ponadto w czasie rzeczywistym przeprowadzane są aktualizacje zapasów i sprawdzana jest dostępność towarów.

Możliwe jest ustalanie cen lub opracowywanie specjalnych cenników. Dzięki temu można automatycznie zarządzać ilościami, środkami pieniężnymi i upustami dla poszczególnych klientów w ramach transakcji z klientami i dostawcami.A

Zapasy i dystrybucja

SAP Business One ułatwia zarządzanie zapasami oraz codzienną obsługę, łącznie z pobraniem towaru, pakowaniem, dostawą i fakturowaniem. Szacowanie zapasów można wykonać rożnymi metodami, takimi jak rachunek kosztów planowych, średnia ważona oraz FIFO.

Można monitorować poziom zapasów oraz śledzić przesunięcia magazynowe w czasie rzeczywistym i w rożnych magazynach. Ponadto w czasie rzeczywistym przeprowadzane są aktualizacje zapasów i sprawdzana jest dostępność towarów.

Możliwe jest ustalanie cen lub opracowywanie specjalnych cenników. Dzięki temu można automatycznie zarządzać ilościami, środkami pieniężnymi i upustami dla poszczególnych klientów w ramach transakcji z klientami i dostawcami.

Produkcja

Moduł Produkcji zapewnia podstawowe zarządzanie produkcją poprzez definiowanie drzew produkcji, zlecenia produkcyjne, aż po przyjęcie gotowych produktów na skład. W drzewach produkcji możliwe jest wyspecyfikowanie komponentów na kilku poziomach oraz ich ilości, jakie są potrzebne do przygotowania produktu finalnego. Podczas sprzedaży system umożliwia wyświetlenie zarówno nazw komponentów jak również produktu finalnego.

Planowanie zasobów (MRP) pozwala zaplanować zasoby niezbędne do pokrycia zapotrzebowania materiałowego na podstawie zamówień, prognoz sprzedaży oraz stanów zapasów magazynowych. Wynikiem przebiegu MRP są raporty rekomendujące wielkość i terminy zakupów oraz produkcji, a ostatecznie zlecenia zakupów i produkcji.

Raportowanie (narzędzia Business Intelligence)

SAP Business One oferuje w standardzie wszechstronne, zintegrowane narzędzia do analiz oraz raportowania, dzięki którym uzyskuje się stały dostęp do kluczowych pod względem biznesowym informacji.

SAP Business One, wraz z w pełni zintegrowanym rozwiązaniem Crystal Reports, ułatwia gromadzenie informacji z wielu źrodeł, na podstawie których sporządza się dokładne i aktualne raporty, oparte na takich kluczowych danych, jak finanse, sprzedaż, obsługa klientów, zapasy, serwis, produkcja i codzienna obsługa. Dzięki pełnej integracji z produktami Microsoft Office oraz koncentracji na bezpieczeństwie danych, rozwiązanie Crystal Reports umożliwia wybór spośród wielu formatów raportowania oraz kontrolę dostępu do danych. Aby uzyskać natychmiastowy i pełny dostęp do informacji, można także skorzystać z wielu dodatkowych funkcji stanowiących integralną część SAP Business One, np. z funkcji „Przeciągnij i skojarz” lub interaktywnego rozwinięcia danych zagregowanych poprzez poziomy pośrednie do danych szczegółowych.

Sprzedaż i obsługa klienta (CRM)

W obszarze sprzedaży, dzięki pełnej synchronizacji z Microsoft Office, system umożliwia zarządzanie i opracowywanie kontaktów z klientami, co zwiększa skuteczność sprzedaży i wzmacnia relacje z klientami. SAP Business One umożliwia:

  • zarządzanie szansami i lejkiem sprzedaży (funkcje CRM)
  • zarządzanie działaniami oraz kontaktami z klientami (funkcje CRM)
  • przygotowywanie ofert cenowych i zamówień
  • fakturowanie i kredytowanie
  • budowanie prognoz sprzedażowych
  • zarządzanie umowami serwisowymi
  • realizację kampanii marketingowych za pomocą szablonów mailingowych
  • rejestrowanie zgłoszeń serwisowych i ich monitorowanie
  • wsparcie obsługi klienta, kontraktów i gwarancji